Wednesday, April 7, 2010

Love Letters from Allah

Hitung nikmat Allah, anda akan malu kpd-Nya


“Sesungguhnya Aku mempunyai berita besar utk manusia dan jin, Aku menciptakannya tetapi ia menyembah selain-Ku, Aku memberinya rezeki tetapi ia bersyukur kpd selain-Ku,kebaikan-Ku Ku turunkan semua buat hamba-Ku sedangkan seluruh kejelekan dikirimkn utk-Ku, Aku menyayangi mereka dgn curahan berbagai nikmat dan Aku lebih kaya drpd mereka, namun mereka memarahi-Ku dgn melakukan maksiat, sedangkan mereka org yg paling miskin di hadapan-Ku

Org yg berzikir kpd-Ku adalah org yg selalu menemani-Ku, org yg taat kpd-Ku adalah org yg mencintai-Ku. Org yg membuat maksiat kpd-Ku akanKu boikot mereka drpd rahmat-Ku, jika mereka bertaubat kpd-Ku maka Akulah kekasih mereka tetapi jika mereka enggan maka Akulah doctor mereka

Barangsiapa di antara mereka yg mendatangi-Ku utk bertaubat maka Aku akan menyapa mereka dari jarak yg jauh, dan barangsiapa yg membangkang terhadap-Ku maka Aku akan menyapa mereka dari jarak yg dekat. Aku akan mengatakan kpdnya “ Kemanakah engkau akan pergi?? Apakah engkau memiliki Rabb lain selainKu??”

Bagi-Ku satu kebaikan akan bernilai 10 kali ganda dan akn Aku lipat gandakan lg, tetapi satu kejahatan tetaplah bernilai 1, bahkan akan Ku-ampuni. Dgn kemuliaan dan keagungan yg Ku miliki, jika mereka bertaubat kpd-Ku atas berbagai keburukan tersebut, pasti akan Ku ampuni..”


Jika hati kita masih hidup, kite pasti akan tersentuh setelah merenungi firman Allah tersebut. Betapa sweetnyer Allah.Kekasih hati kite. Sgt syg kn kita hamba2 nya. even kite membuat maksiat setiap hari. Adakah setelah berbagai2 rahmat Allah memayungi kita, kite still x malu2 utk membuat maksiat?? Fikirkan2 lah…

Sunday, April 4, 2010

MALU



MALU..apakah itu??
malu ibarat bisikan hati nurani yg bersemayam dlm jiwa seseorg...

jgn salah konsep yer..malu nie bukan yg "alaaa..ak malu nk nk tanye dukturah"
NO..NO...itu malu x bertempat..or actually kite gunekn term 'al-hojal'..
Malu is menahan diri drpd melakukn sifat2 negative...

n malu nie berkait rapat dgn hati yg hidup...
kalo hati dah mati..kite berani je nk wat ape2..mane ad malu..tol x??
cube tengok mereka2 yg berani je wat maksiat...kat tgh khalayak ramai lg tue..means...
malunyer dah xde..n salah satu cara Allah nk menghancurkan manusia tue..
dgn mencabut rasa malu tue...rite???

Nabi Muhammad SAW bersabda:
'Jika engkau tidak mempunyai rasa malu, maka berbuatlah sesuka hatimu'

Bak kate para cendakiawan,
"Kehidupan seseorg itu akn sempurna, jika malu itu bersenyawa dlm diri"

& Malu tue jugak..salah satu drpd cabang iman...:)