Wednesday, July 28, 2010

CaBuT RumPuT

Ermm..ape eyh yg menarik skang??
Life cam biase…jd bibik,drebar n gardener…
N skang dpt projek baru..CABUT RUMPUT!!! Haha…
Haha..tue bukan keje laki2 ke?? No, No…dlm istilah kamus hidup ayahku…
Gardener ni keje org pompuan n laki2…soo.kitorg mmg dr kecik dah di didik supaya berkebun kt taman…x kesah la..tanam pokok ke, baja pokok ke, menggembur or whatever…

N lg best kdg2 keje mengecat pon kasi hurung jugak..huu…
Then sometimes bile tgh wat keje..then ayah nmpak kitorg lembik2 je…
Ayah ckp camni “angah, nape lemah sgt?? Angah ni perempuan ke pondan??”
Saye pelik le…ak pompuan la…”angah perempuan laa…kenapa??”
Ayah jawab “ tak la…org perempuan kuat…tp org pondan yg lemah..”
Ak fikir balek…ermm…betul jugak…org perempan nmpak je lemah..
Tp siapa tahu?? Yg mengandungkan anak, yg menjaga, mendidik anak2..men`support’ suami…semuanya org PEREMPUAN kn?? Nampak je org perempuan ni cengeng, suka nangis2…
Tp, tu lah caranya perempuan melepaskn lelah, n sedih masing2…


ape pandang2?? (^^,)

~KELEBIHAN WANITA~

Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia, namun harus cukup lembut untuk memberikan keamanan"

"Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak-anaknya."

"Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh."

"Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya."

"Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya."

"Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada di sisi suaminya tanpa ragu."

"Dan akhirnya. Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan."

"Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang ia tampilkan, atau bagaimana ia menyisir rambutnya. Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat di mana cinta itu ada."

Sedarlah wahai wanita...

Wanita,
Kita diciptakan dengan kemuliaan syahadah
Kerana benih seorang lelaki kita tersenyawa
Dikurnia tenaga hingga kita mampu menyibak
jalan keluar dari rahim ibu untuk melihat dunia.

Kerana benih seorang lelaki ini kita ditiupkan jiwa
menjadi manusia dan mencari seorang lelaki untuk dicintai
Sebagaimana ibu diilhamkan Tuhan
untuk berkasih sayang dengan bapa.

Dan kerana Tuhan Yang Maha Kuasa dan Maha Pencipta
Kita wanita, diciptakan daripada lengkungan rusuk kiri lelaki, tidak terlalu gagah sehingga mengenepikan kudrat lelaki, tidak juga terlalu lemah sehingga menyembah kaki.

Tetapi kerana ciptaan Tuhan itu indah,
kita terbit daripada rusuk lelaki
Bukan dekat kepala untuk dijunjungi
Bukan dekat bahu untuk membebani
Bukan dekat jari untuk disakiti
Bukan dekat pinggul untuk dihenyaki
Bukan dekat lutut untuk ditindihi
Bukan dekat kaki untuk ditunggangi
Tetapi dekat dengan pelusuk hati
untuk dimuliai, disayangi dan dicintai.



And my beloved along dah balek dr russia….huu…nampaknya dah ade la org nak bergaduh skang..xde la dok umah sorg2 je..haha…
Welcome home dear along!!

No comments:

Post a Comment