Sunday, September 26, 2010

hidup utk memberi kan??

td ak lompat2 blog org..jd silent reader..
rase sebak n perasaan mcm rojak..b`campur baur.ak x tau nape..

kerdilnye ak rasenye.nak jd mcm mereka2 yg menulis utk MEMBERI..
bg byk manfaat kt org laen...

teringat dlm cerita laskar pelangi.."HIDUPLAH UNTUK MEMBERI SEBYK2 NYA, BUKAN MENERIMA SEBYK2 NYA"

citer ni best..serius ak x tipu..cube lah tgok..byk pengajaran.n terkenang zmn skola2 dulu..

ok..ak akn cuba yg terbaek..nk improve tulisan la pasni..
maybe ak x reti nk menulis kot.sbb ak lebey suka membebel2..
nk tulis ni penat n kene concentrate abes..

tp x semua benda boleh d luahkn dgn mulut kn??
kdg2 tue mulut tue cakap je lebey..oops...peringatan utk diri sendiri..
tp ak rase menulis ni pun kdg2 lg kaw effect die..kan??

p/s: tgh packing emosi nk balek mesir balek..patut ckp kn kt diri sendiri "umah dah kate pegi, mesir dah kata mari"

2 comments:

  1. ringkas tapi padat, aku suka entry ni...
    betul2 kita kena memberi sebanyak-banyaknye kan....
    tak lama dah kita dah nak balik egypt kan..semoga ALLAH tarbiyyah kita lebih2 lagi...

    ReplyDelete
  2. ;)

    ok..jumpe lg kt sane k..
    haa...bile ko nk blanja ak lak?? ;P

    ReplyDelete