Thursday, July 21, 2011

Angin Lalu


say alhamdulillah..alhamdulillah..alhamdulillah...(^^,)

salam alaik...

alhamdulillah.. skrg ni dah boleh mengibarkan bendera dgn riang gumbiranya~
dah abes final xm....means dah start la cuti~ *sengih lebar*

huu.. tapi ni baru merdeka lps xm.. exam dunia.. bukan xm akhirat agi..*gulp*

dan macam biase..sempat la berjalan blog (baca: blog walking)

dan membaca post2 yg menarik aka membasahkan hati...


Tapi, bile jumpe je peringatan ni... gulp.. terpana dan...selalu je dengar ayat2 ni..tapi bile tiap2 kali fikirkan...gugur jantung....

errmm...penah tak kita bayangkan...masa tgh syok2 layan movie,korea, jepun hindi segala bagai... wayang lagi tu or tgh syok2 sembang kencang dgn membe lama.. gossip2, kutuk2, ngumpat2....or time tgh syok2 layan FB atau game~

hurmm...hurmm...

penah tak kita bayangkan...kalau la malaikat izrail datang nk cabut nyawa kita time tu...
rela ke kita nak menyerahkan nyawa kita, saat sedang membuat kemungkaran???

ketahuilah.

malaikat izrail menjenguk kita.. 1 kali setiap 21 minit...(makna nye 3 kali stp jam..sehari?? seminggu??)

dan tiap2 kali dia menjenguk kita, Allah kata.."bukan masanya lagi.."

then malaikat pun berlalu. kemudian 21 minit kemudian, dtg lagi...

bukan masanya lagi....dan malaikat pun berlalu....sehinggalah tiba masa kematian kita, barulah malaikat izrail akn mengambil nyawa kita...


*pucat*

it is true...!!!

dan fikirkanlah.. kalaulah saat kematian kita tu.,.time kite tgh syok2 wat kemungkaran.....nauzubillahminzalik!!

bak kata seorg ulama...Ibrahim Adham yang berpesan kepada anak muridnya~

Kamu boleh buat maksiat, tapi dengan syarat-syarat berikut…:

1- Jangan kamu MAKAN rezeki ALLAH … kerana tidak layak org yg mkn rezki Allah tapi DERHAKA kepada ALLAH

2- Jangan kamu tinggal di BUMI ALLAH.. kerana tidak layak orang yang tinggal di bumi ALLAH tapi MEMAKSIATI-NYA

3- Buatlah maksiat di tempat yg ALLAH tidak akan NAMPAK kamu

4- Sekiranya MALAIKAT MAUT datang hendak mencabut NYAWAMU, maka katakan kepadanya untuk MENANGGUHKAN sedikit masa lagi untukmu BERTAUBAT

5- Sekiranya MALAIKAT ZABANIAH datang hendak mengheretmu ke dalam NERAKA, maka katakan kepadanya bahawa kamu enggan mengikutinya…

Dan sekiranya engkau dapat berbuat demikian, maka dipersilakan untuk melakukan maksiat~


*peluh besar*


fikir2 kan lah yer!!


p/s: sedar tak lagi 9 hari je lagi nak masuk ramadhan...tak sabar!

p/s 2: tak sangka dah abes xm, lagi buzy,,haila~ semoga AlLah berkati! insyaAllah..


sayeda munira,

12.34 pm

21 july 2011

No comments:

Post a Comment