Saturday, November 19, 2011

SAYANG




S.A.Y.A.N.G....

Sayang tu rasanya di Hati..
dan hadirnya nampak pada pekerti...

Sayang mak ayah, 
Jadi anak baik, taat perintah dan belajar sungguh2...
tak nak kecewakan mak ayah bila dpt result corot..

Sayang kawan,
teman ketika suka dan duka..
gaduh, marah, benci semuanya terhapus kerana hadirnya rasa ini...
Bila dia gembira, kita suka dan bila die berduka, kita resah bersama...

tapi, sayang kan Rasul macam mana??
Sayangkan Allah pula???

hari-hari cakap "aku sayang Allah"
atau pun, 'aku sayang dia kerana Allah"

Tapi..sayang tu hanya di mulut je???

Sayang seribu kali sayang...

Sayangkan Allah dipamerkan dgn amalan..

Sayangkan Allah ke namanya kalau masih buat ape yg dilarang??
Sayangkan Allah ke kalau masih tak mahu tinggal apa yg x disukainya...

bermakna ke erti "sayang" tu dengan hanya ibadah ketika solat?? 
sedangkan masa-masa lain kita sia-siakan sahaja???

Sayang, seribu kali sayang.....

No comments:

Post a Comment