Sunday, February 9, 2014

Penyayang


Express your LOVE

" Kau kenapa lately macam lovely semacam je? Ada apa-apa ke?"

" Waah. Lain macam je penyayang  sekarang ni. Dah nak naik pelamin ke?

"Tahniah.. kompang dipalu..."


Hanya senyum.

Sampai bila-bila pun manusia takkan jemu membuat pra-sangka.

Sejujurnya, aku sendiri tak punya jawapan untuk itu.

Yang aku tahu, rukun usrah itu, Taaruf. Tafahum. Takaful.

Dan bila butir-butir bicara itu pernah keluar dari mulutku,
aku tahu, Tuhan akan bertanyakan dahulu kepadaku, mana amalku?

Adakah bicaraku selari dengan amalku?

Aku takut. Aku tak punya jawapan untuk itu.

Maka salahkah jika aku ingin meluahkan sayangku padamu?


Tentang jodoh itu, aku serahkan pada Dia yang satu.
Kerna aku yakin, doaku sedang diperkenankan satu per satu.
Cuma doa tentang itu, perlu lebih sabar menunggu.

Sebab hanya Dia yang paling tahu.
Mana satu yang terbaik untuk diriku.

Sedang aku, harus lebih berusaha, untuk meraih cinta Dia yang satu.

Ya, hanya Dia yang satu.


P/s: Aku selalu rasa aku membebel dalam tulisanku. Seriusly jeles dengan mereka yang mampu menulis pendek dan padat.

Ah, aku perlu lebih banyak berlatih.

Moga Allah mudahkan.Ameen.


MHZ,
Beyt SQ,
8.50pm
08022014

No comments:

Post a Comment