Tuesday, February 9, 2010

Pizza King


Smlm kami mkn kt Pizza King…saye n ahlil bait yg len..anis, najla, n kak wani ( sorg lg tah nape xmo ikut..rugi!! ) Ntah ape tah angin smlm..rajen pulak nk belanja budak2 ni sumer…

Then, mlm tue..kami keluar rumah dgn sopan..bg mengelakkn kn terkantoi keluar mlm tanpa mushrif..hehe..tahan la teksi dan kami menuju ke abbas akkad…lokasi target..
Sampai2 je kat sana..terus kami mengorder pizza…byk jugak…alang2 dah x mkn langsung dari pagi..saye pun x kesah je tok budak2 nie order ape2 je..
Order dah diambil..kami menunggu dgn setia…after 20 minit la jugak..dtg la pizza2 kami..waa….sedapnyer bau..alhamdulillah…

Ape lagi, target dah di depan mata…SERANG!!!


rupa pizza sblm diserang

Tapi, masa tgh makan tue..tbe2 anis cakap “mushee..thanks eyh..kite x penah makan byk pizza camni..plg byk pon mkn 2 je”. Dan kata2 tue disambut oleh kak wani “aah..dulu pon akk mesti beli pizza yg plg kecik n murah..pastu kongsi pulak ngan ecah”

Ermm…saye terdiam…berfikir dlm hati…ape sebab mereka cakap mcm tue..selama nie diorg x suka mkn pizza or xde peluang nk mkn pizza yg byk?? Terus saye teringat kat ayah kat mesia..ayah slalu je belanja kami pizza kat Domino’s…
Ermmm..saye berfikir lagi…betapa byk nyer nikmat Allah yg dah saye terima…tp saye bersyukur ke??

Astaghfirrallahalazim….saye beristighfar dalam hati…betapa byknyer nikmat Allah dah bagi kat saye…

Tibe2 saya teringat kata2 seorg senior saye “ setiap nikmat yg dtg..desekalikan dgn tanggungjawab… dah tanggungjawab kite melebihi masa yg ada…”

Betol2..saya setuju dgn kata2 tue…
setiap nikmat yg Allah bg kat kite..contohnyer cam duit yg byk..bukan tok kita je..utk org2 di sekeliling kita jugak..belanja2 la mereka..x pun gunakan duit tue utk kebaikan..utk Allah..cam bg sedekah ke, derma utk palestine or yg sewaktu dgn nyer..
lg satu, kalau Allah bg kite nikmat pandai..byk ilmu...kite manfaat kan lah sebaiknyer..
bile belajar tue..jgn paham sorg2 je..ajar la skali kawan2 yg lain..
baru la ilmu tue flow mcm air...n kite pon akn dpt balek manfaat dr ilmu yg kite ajar kt org tue..

tak pun..nikmat biasiswa yg kita dpt utk study..duit tue kan duit kerajaan..dan duit org ramai..soo..kite kene la study rajen2 n amanah dgn tanggungjawab kat kite tue...tol x??

lg..byk je nikmat2 yg Allah g kt kite..ade tanggungjawab kat situ..tp kite slalu je lupa n lalai ngan nikmat2 tue...nauzubillahmin zalik...

setelah beberapa minit je...

p/s: lepas nie berazam nk kurangkan pembaziran..insyaAllah

No comments:

Post a Comment