Wednesday, June 22, 2011

Tension

salam alaik~

bila2 tengah study week ni..
lepak-lepak baca buku..teringat pulak mase exam mid term aritu~

"ayah..angah tension la study ni..banyak buku kene baca..Dr pulak tak abes2 nak habiskan silibus..itu la ini la..bukannye nak bagi study leave..mane sempat nak baca buku sume...ade lagi 5 hadis nak kene hafal minggu ni..mane sempat..."

Suara tertahan-tahan. nak nangis pun ade.tension dengan kesuntukan masa dan byk tanggungjawab yang terbeban~

ayah hanya tersenyum....

"angah, dekat rumah kita ni..kalau diikutkan lah..ayah la sepatutnya orang yang paling tension sekali..keje pejabat teruk-teruk..penat-penat..kene monitor lagi org bawahan..kalau diorang salah..ayah yang kene marah dgn bos..."

"tapi relax-relax la..cool-cool... sebab tu ayah selalu cabut rumput, baja-baja pokok..utk hilangkan stress...tenangkan fikiran..kalau nk fikirkan...sampai bile pun tension tu akan go on je.."

"angah cuba la pergi shopping ke, makan2 ke..tenangkan diri..pastu baru sambung study.."

air mata mengalir laju. Terharu.

aku fikir..
betul gak ayah cakap...ni baru nk baca buku..deal dgn buku je dh stress??
haila...budak-budaknye...

kata cool n macho..(uhuk2)

thanx ayah....then angah dah cuba utk bertenang~ cuba untuk bersabar....

end up...final exam kali ni...haila..terlebih tenang pulak~
takde nak gelabah2..kalut2 nak baca buku banyak...
TAPI..bile dh pagi exam..haa..baru nak cuak!!!
huu..tak suka perasaan tu..kalut2 baca buku pagi xm tu..
kuar umah pun cukup2 makan je..and sampai je dewan peperiksaan..
semput2 je..terus nk kene start exam..huuu..lucu tol la~

then..aku hanya mampu tersenyum sendiri~ (^.^)

*******************************************************************

Having Allah in your heart..
does not means that you will not face any storm...

Actually It means that no storm can sink your boat~ (^^,)

tengok. bot kertas pun x tenggelam tau~ hee


p/s: ayah..selamat hari bapa...miss u!!
(errr..actually bile eyh hari bapa?? huuu)


7.05 am,
22 jun 2011

2 comments:

  1. selamat kak,selamat insyaAllah!
    goodluck ye.aiman doakan akak~

    ReplyDelete
  2. insyaAllah..
    ameen...thanx dear :)

    u 2..all da best. bitaufik~ :)

    ReplyDelete