Saturday, March 26, 2011

Conteng2

"Sedangkan Allah pun bagi masa utk hambanya bertaubat...inikan kita manusia ni..sape la kita nak judge2 org...sama ada dia nk jd baik ke x.."

Just give them some time...

kata2 dari kak nad..terngiang2 kat telinga aku...tertunduk aku dengar.
mesti byk sgt ngomelan aku sampai terkeluar kata2 ni dr mulut kak nad..

astaghfirullah 3x..

ermm..sapa la kita ni manusia nk jugde org.....kan2??

sekarang konon2 nmpak baik.bertudung.solat semua..
tp suatu masa nanti..

kalau Allah uji..bole je melayang tudung tu kn?
bole je jd kurang ajar dkt parents kn?
bole je lupa asal usul kan?
aqidah, islam..heh ape tu?? bole je x ingat langsung sebutir pon...

nauzubillah min zalik...

dan.....
"Hidayah Allah tu bukan untuk orang yang kita Cintai..Tapi Hidayah Allah tu untuk mereka yg Allah pilih untuk mendapatkannya.."


harapan hati..semoga semua org yang aku cintai..org yg aku sayang...menjadi org yg terpilih untuk dapat Hidayah Allah...ameen...(pembaca tolong ameen kn harapan saya ni ye..thanx )

..................................................................................................................................................

dan..selamat datang je mesir yang baru..
sambut kwn2...hehe...mereka ni mmg nakal la..sebab rasa cam terperli je sebab balik lmbat..hehe..

dan..selepas revolusi Mesir...

mesir nampak mcm dah berubah..alhamdulillah...
sekarang mesir diperintah oleh Tentera...
lebih tersusun dan tenang...

dan sampai2 je..nampak airport sgt bersih..
woow..impressive..sgt2 kagum dan terkejut..
sbb selama ni Mesir biasenya la...byk sampah2...(bukan nk kutuk ye! )

aku cakap dkt kak mar.."camne boleh berubah mendadak??? sedangkan menjaga kebersihan tu..kalau kita dah biase buang sampah merata-rata..sejak dari kecik..takkan la bole berubah sekelip mata??'' pelik dan hairan..

tp kak mar bole jawab camni.."mungkin la kot..kalau kita diperintah oleh pemerintahan yg kotor. kita pon rasa mcm malas je nk majukan diri.nak jd kotor gak. Tapi kalau pemerintahan yg bersih.kita pon terpanggil2 utk jadi bersih. Surrounding mmg memberi effect kepada kita"

aku angguk2 je..betul jugak tu :)

harap2 le org mesir ni istiqomah..huuu...:)


sekian...

p/s: sedang berenang2 dlm buku-buku yg perlu dicover..sebab dah balek lewat seminggu..haila...mcm nk lemas je bila dnga byk sgt bab yg dh tertinggal n kene study sendiri.. ;(


asrar,
5.03 pm,
26 arch 2011

2 comments: